Сторінки

Технологія Web-quest

Web-quest 
                                                         


«Безпека в Інтернеті»

Цінність людини повинна визначатися тим, що він дає, а не тим, чого він здатний досягти. 
 Намагайтеся стати не успішним, а цінною людиною.

Альберт Ейнштейн

Інтернет — дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку кожного, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом із тим в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей та і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути.

Мета веб-квесту — розглянути найпоширеніші сервіси мережі Інтернет, інтернет-небезпеки, які підстерігають кожного користувача, а також психологічні небезпеки, яким може піддаватися школяр в мережі та дізнатися про сучасні засоби антивірусного, антиспамового програмного забезпечення. Крім того ознайомитися з відповідальністю за порушення прав інтелектуальної власності.


Вам необхідно виступити в одній із ролей:


Роль 1. Користувач мережі.
Роль 2. Консультант з програмного забезпечення.
Роль 3. Юрист.
Роль 4. Психолог.
Кожна мінігрупа після проходження веб-квесту повинна відповісти на головне питання веб-квесту: «Як зробити світ Інтернету безпечним для себе і свого комп’ютера».

Роль 1. Користувач мережі
Завдання
До обов’язків користувачів мережі входить описати, які послуги надає будьякому користувачу всесвітня мережа Інтернет, чи потрібно дотримуватися правил мережевого етикету. Провести дослідження та представити їх і вигляді іаграм.

 Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:


1. Якими послугами мережі Інтернет ви користуєтеся?
2. Сформулювати правила мережевого етикету.
3. Чи обов’язково дотримуватися цих правил?
4. Що буде, якщо не дотримуватися правил мережевого етикету?
5. Чи можна надавати особисту інформацію на різних сайтах? 
6. До чого це може призвести?

Використовуйте для пошуку такі джерела:



Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка.


Роль 2. Консультант з програмного забезпечення
Завдання
До обов’язків консультанта з програмного забезпечення входить користуючись даними джерелами охарактеризувати найпоширеніші класи комп’ютерних вірусів, описати сучасні засоби антивірусного захисту та порівняти можливості декількох програм. Крім того розглянути і інше програмне забезпечення, яке дозволить убезпечити комп’ютер від інших інтернет-небезпек.
Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
1.     Описати основні джерела вірусів та ознаки зараження комп’ютера ними.
2.     Чи одразу всі ознаки проявляються у разі зараження?
3. Порівняти можливості декількох антивірусних програм, вказати їх переваги та недоліки.
4.     Що являє собою антиспамове програмне забезпечення?
5.     Як убезпечитися від мережевих атак?
6.     Які правила треба знати та виконувати, щоб не наражати комп’ютер на небезпеку зараження комп’ютерними вірусами?

Використовуйте для пошуку такі джерела:


Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка.

Роль 3. Юрист
Ви юрист, який займається вивченням інформаційного права і інформаційної безпеки.
Завдання
Завдання юриста — це розглянути правові аспекти інтернет-піратства, порушення авторського права та як правильно розміщувати інформацію в мережі, щоб потім не зіткнутися з плагіатом.
Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
1. Чи можна на своєму сайті розміщувати викачані з мережі картинки, тексти, музику?
2.    Що таке плагіат?
3.    Що таке інтернет-піратство?
4.  Що буде, якщо користуватися неліцензійними програмами, викачаними з Інтернету?
5.     Які наслідки може призвести порушення авторських прав?

Ресурси для роботи:

Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка.

Роль 4. Психолог
Ви — психолог, який займається вивченням інформаційно-психологічної безпеки особи і впливу комп'ютерних технологій на психіку людини.
Завдання:
Психолог повинен знати у чому виявляється інтернет-залежність, чим небезпечна недостовірна інформація в мережі, та що собою представляє кібернасилля.
Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
1.   Які симптоми інтернет-залежності?
2.   Що робить Інтернет притягальним як засіб "відходу” від реальності?
3. Що потрібно робити, щоб уникнути негативного впливу мережі на психіку людини?
4.   Що таке кібер-хуліганство?
5.   Що таке кібер-булінг?

Використовуйте для пошуку такі джерела:

Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка.

Немає коментарів:

Дописати коментар